Cumartesi sabahı

Günaydın,
Bu sabah mutfakta değişik şeyler oldu. Evdışına çıkan ailemden boş kalan mutfağı ele geçirdim. Yemek yapmayı seven biri olmasam da değişik spesiyallerle çeşitli damaklarda çeşitli tadlara vesile olduğumu zaman zaman düşünür ve kendimi avuturum.

"Patatesli omlet" diyerek kalktım yataktan. Patatesi soydum, küp küp kestim, tavaya attım. Bu sırada yumurta(lar)ı kırdım ve çırpıp iyice kıvama getirdim. Bir yandan siyah sele zeytinleri löp löp yutuyor, bir yandan hızımı yükseltmem gerektiğini düşünerek patatesleri çeviriyordum. Kahveyi de bu sırada hazırlamış olmalıydım. Herşey tıkırında gitti. Tarifi açıklamadan önce patatesli omletin "gurmeler" dışında pek kimsenin bilmediği anlamını hatırlatayım. Tecrübeyle sabitlerin bildiği kayıt dışı bir gerçek olarak patatesli omlet; beyler tarafından hanım arkadaşlarının hünerini ölçmek, onları lezzet testine tabi tutmak amacıyla kullanılır. Bu sebeple hanımların bu konuda tarife ve arife hazırlıklı olmaları gerekir.

























Patatesli omletin içerikle ilgisi ise şöyle; gün içindeki performansımı doğrudan etkileyecek. Bugün yeni kentsel keşiflere çıkma, memleketimden manzaralara küçük müdahalelerde bulunma cumartesisi.
İçindekiler: 2 adet yumurta, 1 adet iri patates, bir kısım zeytinyağı, tuz olsun kırmızı pul biber olsun, filtre kahve, su, 15 sele zeytin. Hazırım.

0 yorum: